סל הקניות ריק

מגזין

03 אוקטובר

אינדיאנים בטביליסי

כתב 

קוטה מרג'נישווילי היה במאי תיאטרון גרוזיני ידוע בתקופה הסובייטית. הוא התמחה בהפקות ענק והקים בטביליסי תיאטרון משלו. הרחוב, שבו נמצא התיאטרון של מרג'נישווילי, קרוי על שמו.

דוד ארמשנבלי, הוא המלך דוד הבנאי, מלך בגרוזיה בימי הביניים ואיחד את שבטיה לממלכה אחת חזקה. הגרוזינים טוענים שהוא צאצא של דוד המלך, שאיחד את שבטי ישראל לממלכה אחת. בטביליסי יש רחוב שקרוי על שמו של ארמשנבלי. הוא נמצא די במרכז, בסביבה ששייכת רובה לטורקים. בשנים האחרונות העירייה שיפצה את הרחוב המקסים, ניקתה את הפיח מהבתים היפים בסגנון אר-נובו ושיפצה אותם, גירשה את הקבצנים, תיקנה את המדרכות, קברה את חוטי החשמל מתחת לאדמה, צבעה מעברי חציה... עד שהרחוב נראה לגמרי נטע זר, אירופה. אבל לאט לאט גרוזיה משתלטת עליו, הקבצנים והפיח חוזרים, חנויות היוקרה מתחלפות בחנויות זולות, על המדרכות המחודשות צצים דוכני ירקות ושמאטעס.. כל שנה רחוב ארמשנבלי נעשה ונראה יותר מוכר, חוזר לעצמו.

בצומת הרחובות ארמשנבלי ומרג'נישווילי יש תחנת מטרו, דוכן בורקס ושווארמה, ורחבה גדולה. היום עגנו שם אינדיאנים מדרום אמריקה, רקדו וניגנו בחלילים מסורתיים. בטביליסי לא נראו אינדיאנים מאז שקורטז שרף את ספינותיו (זה היה מזמן). למעלה ממאה איש ואשה הקיפו את הנגנים, נגעו בהם, צילמו, הסריטו, לקחו כרטיסי ביקור, סגרו הופעות. מכוניות עצרו בכביש ושוטרים פינו אותן. היה שמח. יש אינדיאנים בטביליסי.

לדף הספר "סתיו בטביליסי" לחצו כאן